Ett projekt - 50 detaljer

Hej på er! Nu har jag funderat, och för att jag inte ska ligga på latsidan i sommar har jag kommit på ett projekt för mig själv. Jag kallar den "50 detaljer". Som jag säkert nämnt tidigare älskar jag när en bild har hundra små detaljer, ett ba exempel är konstnären Sven Nordqvist som tecknar till Pettson och Findus. Så det jag vill göra är en bild med 50 detaljer; föremål, djur och en massa andra ting. Men jag behöver lite hjäp!
 
Kommer ni på några bra detaljer man kan ha med på en sådn bild? Det kan vara nästan vad som helst, så ska jag försöka få det att funka i en enda bild. Lägg gärna något i en kommentar!
 
 
"Jag skriver inte i första hand för att berätta en historia för någon annan, utan snarare för att själv få återvända till den fria värld som en saga kan berätta om. Fantasin är viktig i en barnbok, att visa på andra möjligheter än de vanliga, att bjuda in barnen till en annan värld än vardagens." - Sven Nordqvist
 
Blir så inspirerad! Det är lite så jag tänker när jag gör bilder, att få fram fantasin och det omöjliga i en annars till syntes möjlig värld, det är oftast mitt mål. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0