Viruset sprider sig...

Ojoj är det meningen att man ska sova nu, en söndagkväll, med ont i halsen? Äh, det är ju ändå lov :)

Har varit en väldigt lummig, maniskt tid under denna dag och kvällen innan, som även involverar panik, skratt och spyor... nejnejnej, ingen fylla, det började låta som det när jag rabblade upp det. Nej, vi (jag, anna, tessi och sofia) skulel hem till sandra i vallentuna på kvällen för en helt vanlig filmkväll (planerna var att se saw 5) men ingenting, och då menar jag INGENTING blev som planerat.
   Först kutade jag till sollentuna stn helt i onödan pga den satans mobilen som var 5 min för tidig...
   Sen vart det jävligt mkt strul vid roslagsbanan, bl a gick vi typ värsta omvägarna runt motorvägen och gick upp på fel sida av spåret...
   Därefter var alla helt utmattade efter den 1½timmes långa resan och vi väntade med att sätta på filmen eftersom att ingen ville somna till den.
   Det var efter detta som det RIKTIGT oväntade hände. Vi satt på golvet och ät en massa mandariner (anna och sofia hade köpt varsin påse med dem, skitgoda och riktigt billiga faktiskt!) när anna sa att hon inte mådde så bra. Efter en stund kutade hon in på toaletten och vi förstod att det antingen var matförgiftning lr vinterkräksjukan. Stackare!!!! Alla var helt ur kontroll och vi gick igenom typ allt anna hade ätit men kom fram till att det var vinterkräksjukan. Så ni kan väl förstå om vi ställde in "the sleepover". Sofias jättesnälla mamma kom och hämtade oss efter att vi knarkat i oss en massa vitpepparkorn (det ska tydligen hjälpa, ta runt 10 st, men tugga för guds skull inte på dem! Det smakar ju skit!) och sedan dess har vi alla varit i farozonen. Känns lite som att man blev behandlad som ett levande, vandrande virus, blev tvingade av mina föräldrar att hoppa in i duschen så fort jag kom hem. Jag säger bara stackars anna! Hoppas du mår bättre snart <3<3<3<3

 

Har hört att vinterkräksjukan sprider sig i sthlm just nu. Usch! Lyssna allihop - håll er borta från viruset!!! Knarka vitpepparkorn om ni ännu inte blivit smittade och om någon i din närhet är det. Det är inte INTE kul att bli smittad invid julhelgen. Jag hoppas att jag inte har blivit smittad... håll tummarna åt mig. Kmr antagligen ligga utslagen imorgon med en hink i famnen... blä.

Smittsamma kramar (behöver inte tas emot om ni inte vill)


Kommentarer
Postat av: Anonym

aaaw fett synd :/ fast lite glad att jag kurar hemma i säkerheten i min säng hihi nej förlåt, men jag tål verkligen INTE spyor. Okej om det är fulla människor men sjukspyor, no way.

2008-12-23 @ 00:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0