Kom nu bussen, innan mörkret tar mig

Nu är det mindre än en månad kvar till jul och bara 5 dagar kvar till första advent... Jippie!!! Jag har faktiskt ingenting att skriva om idag. Det är typ första gången jag får idétorka. Vad har hänt med mig???

Okej, okej. Igår när jag stod på busshållplatsen och trampade snö kom jag fram till en kuslig grej. Jag stod nämligen där och tänkte för mig själv: Kom nu bussen, innan mörkret tar mig. Kylan och bitterheten hade smygit sig på ända in i märgen - usch. Och apropå ingenting så hade vi lite särskrivningar på svenskan idag. Här är ett par exempel:

Innan vi gick ut låste vi dörren och la den under dörrmattan.
Jag stod vid kajen och tittade ned på det smutsiga vattnet, när plötsligt en gammal vän dök upp.
När jag blir stor vill jag bli lärarinna, för jag tycker om att vara med barn.

Kommer inte ihåg några fler :P Hejhej på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0