Frågor så det slår lågor...

Hejsan på er

22.00, prick. Har inget särskilt att säga just nu, är lite trött, fast inte så trött att jag kan gå och lägga mig. Jag hatar när jag under dagen stöter på massa roliga grejer, men så glömmer jag bort dem när jag sitter framför datorn. Så vad ska jag skriva... gjorde nåt konstigt skriv-test på hur snabb juag var på att skriva. tydligen skriver jag runt 37 ord i minuten... Det låter ju inte så bra, lr?
   Jag har inset att det finns mycket man inte vet om sig själv och om andra. T ex, min kompis hade lagt ut testet här nedan på vår gemensamma bdb-sajt ("satena" heter vi, ni som undrar, lite konstigt namn, jag vet... men, men) och det fanns en massa grejer hon hade struckit i som jag aldrig hört henne berätta om. Men det var typ riktigt personliga saker och jag är inte typen som pratar djupt med kompisar. Jag tycker inte om att prata djupt alls, inte ens med min syrra. Jag blir bara upprörd och eftersom att jag är ganska känslig kan jag börja grina om jag pratar om grejer som gör ont... Fattar ni hur många som är bra på att hålla masken? Flera jag känner, nästan alla, har någon gång gråtit i timmar, varit deprimerad eller velat dö någon gång. Jag tycker att det låter hemskt, men jag vet själv när jag känner mig nere att efter regn kommer solsken. Då biter jag ihop, trycker in allting och fortsätter. Ibland blir det dock för mycket, då svämmar jag över och tårarna kommer. Men det är sällan, nu för tiden.


Visste du att jag;
( ) hamnat på sjukhus/akuten
( ) förlorat någon jag älskat
(x) bakat sockerkaka
(x) velat dö
( ) lyssnat på samma låt en hel natt
( ) ätit godis istället för att gråta
(x) varit ordlös
(x) hatat värme
(x) skrivit på någons arm
(x) dissat någon som ringt på min mobil
( ) hatat någon som jag egentligen älskar
(x) ångrat mig
(x) varit svartsjuk
(x) har ätit middag med någon jag tycker om
(x) tror på det övernaturliga
(x) har hatat mina föräldrar
(x) hatat min kropp och mitt utseende
( ) spelat gitarr
(x) sjunger/sjungt i duschen
(x) har vibrerat av nervositet
( ) tagit någon på brösten
( ) slängt porslin i väggen
( ) tycker att pengar är viktigare än nåt annat
(/) gillar inte då folk frågar mig saker
(x) drömmer ofta mardrömmar
(x) skulle kunna döda för någon...
(x) skulle dö för någon
(x) har ett smeknamn
(x) somnat på golvet
( ) strulat med någon som är 3 år äldre
( ) åkt buss genom halva sverige
( ) kastat mig framför ett fordon
( ) brutit kontakten med någon för en kyss
( ) tagit min kompis flickvän/pojkvän
(x) cyklat utan händer
(x) känt mig som ett as
( ) kysst mig själv i en spegel
(x) viskat i någons öra
(x) skrapat upp knäna
(x) tuggat på ett grässtrå
(x) hållit i en orm
( ) varit så full att jag inte kunnat gå
( ) trott att jag varit odödlig
( ) kastat min telefon i vattnet
(x) vaknat av att jag gråter
(x) har gråtit i någons närvaro
( ) önskar mig ett liv med en speciell person
( ) har aldrig ätit fisk
(x) har sett en film mer än tjugo gånger
( ) kysser med öppna ögon.. (???)
( ) gillar att städa
( ) har varit lunarnörd
(/) kan tre eller fler språk
( ) har bra självförtroende
(/) tror på gud
(x) är en negativ jävel
( ) drömt att jag varit död
( ) har aldrig druckit öl
( ) trivs med min kropp
(x) är dålig på att säga nej
(x) har någon gång känt dödslängtan
(x) avskyr matte
( ) har varit på hultsfredsfestivalen
(x) har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet
(x) hade gosedjur som liten
( ) är emot abort
( ) faller nästan alltid för fel personer
( ) skulle kunna ge vad som helst för någon just nu
( ) hatar mjölk
(x) vet hur det är att tappa andan av någons skönhet?
( )  tycker att alla som inte kan slåss är veklingar
( ) verkligen hatar att gå till tandläkaren
( ) gillar att kasta folk i snön och snömula dom tills dom ber om nåd
( ) vet hur det är att älska någon som är allt för långt borta
( ) älskar någon

 

1.Om du har läst denna listan är du utmanad.
2.Du ska sätta in samma lista och svara på den på din blogg/bdb/whatever!
3.Om du inte gör det så står du inte för vad du har gjort och vad du tycker


Angående vissa punkter:

• Drömmer ofta mardrömmar - jag har haft hemska sådana. Två gånger har jag drömt om att min syrra dog. Och då vaknade jag upp och började storböla. Det var hemskt! När jag vaknade trodde jag faktiskt att hon var borta och jag insåg hur ont det skulle göra... USCH vill inte tänka så. Punkt slut, inget mer om det.

• Har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet - älskar den känslan. Jag minns en gång att jag var med två kompisar på mitt landställe och vi hade jätteroligt när vi åkte spark nedför backen. Sen lade vi oss i snön mitt ute på fältet och tittade upp mot stjärnorna. Trots att snön frös min häck till is var jag alldeles varm inombords, för ajg kände mig så lycklig. Det var så vackert att se stjärnorna tindra som tusentals ädelstenar långt där uppe, med mina två bästa vänner vid min sida :D Underbart!

• Vet hur det är att tappa andan av någons skönhet - Japp. Och då menar jag inte bara killar, det har hänt att jag tänker flera gånger: Åh, wow, vad VACKER hon är!!! Sen tittar man på sig själv och tänker: Mä. Haha. Nej, men vissa killar tar andan ur en och får hjärtat att slå snabbare. Kan bara vara någon på stan, matchen eller flygplatsen... ^-^ 

Nu måste jag dra, syrran ska plugga på datan och jag (ängellik som jag är, haha) går väl och gömmer mig i ett hörn någonstans.
Pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0