Dansar för mormor

Trodde det skulle bli en bra dag, men det hela vart en aning nedsmutsat när jag skulle åka hem. Kedjan på cykeln var knasig igen och jag trodde att jag kunde mecka ihop det som förra gången, men icke. Hela bakhjulet vart typ låst och det gick knappt att rulla fram cykeln! Så, jag behövde alltså gå de 45 min hem med en motstridig cykel släpandes efter mig. Dessutom så störtade regnet ned och jag var dyngsur. Fram med mobilen, ringa pappa och gnälla ynkligt. Japp, sen kom han med bilen. Haha.

Dans idag igen, denna gång med den svårare gruppen. Det var jättekul, vi fick öva mycket teknik idag och jag är glad att vi utökat vår tid från 1 timme till 2. Man hinner så mycket mer! En av de koreografier vi började på var till låten "My immortal" med Evanesence, vilket fick mig att tänka på mormor. Jag förknippar den med den tiden, vilket fick mig att vilja göra dansen så bra som möjligt. Som att jag tillägnade den dansen till henne. Det var mycket komplicerade rörelser, piruetter och sådant, men jag älskade den i alla fall.

Det var om idag det. Imorgon lär dagen se ut ungefär likadant ut, lektionsmässigt. Ha det bäst!


Saknar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0