Nu är det fredagsmys

Sitter hemma nu, väntar på att middagen ska bli klar. Vi ska få lite Mora-besök av min moster och hennes kille, ska bli trevligt. Sen ska jag åka till Rotebro och träffa Frida, Maja, Elin och Emelie för en liten filmkväll. Skitmys ska det bli! Tänkte ta med mig filmen "The Terminal" med Tom Hanks, tycker den är så bra! Gullig men fin, på ett sorgligt men ändå glatt sätt. Oj, det där kom inte ut rätt, haha!

Imorgon åker jag härifrån 9.30 (inte kul) med mamma och Jessi upp till Söderhamn. Det ska bli en liten överraskning faktiskt, Kajsa har nämligen kommit med i semifinalen i en sångtävling! Vi ska åka upp och heja på henne, hon är så otroligt modig som bara kan ställa sig på scenen och göra det hon gillar - sjunga! Kommer alltså inte vara hemma över helgen, men det gör inte mig så mycket. Däremot tar det en tid innan man får träffa kompisar, är ju fullbokad helgen därpå också :S Nåja, det ska väl gå ihop på nåt sätt.

... det är dags för fredagsmyyyyyyys!!! (sjungs i en härlig, klar stämma)


Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

The Terminal är bra den!

Vad skoj med sångtävling, och väldigt modigt!!



Tack för din fina kommentar förresten, ska försöka svara så gott det går! :-)

Gillar du att både skriva och rita så ska du göra just det, både och! Man kan bli både författare och illustratör på samma gång! Finns massvis som gör båda delarna, och jag ska snart ta tag i mitt skrivande också! Drömmer om att få ge ut någonting HELT eget!

Inga drömmar är för stora, och jag lever efter mottot: vill man något tillräckligt mycket så går det!

Och det där med den barnsliga stilen, jag har alltid tecknat på det här sättet, och bestämde mig redan på dagis att jag skulle bli barnboksillustratör när jag blev stor. älskar det där barnsliga i bilder, det lite mer levande liksom! :-)

LYCKA till, och kram till dig!

2009-08-22 @ 14:02:54
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0