Ställd mot väggen av Jägarn

Första riktiga skoldagen avklarad! Det var faktiskt lättare än jag trott! Efter tre lektioner var det bara att dra hemåt, äta lunch (det lät bli lite hemmasoft nu i början i alla fall) och göra de två geografi-läxor jag redan fått... Hm. Dels skulle man skriva en kort presentation (peace a cake, right?) och sen skulle man besvara frågan "Varför är himlen blå?". Lite knepigare. Men med hjälp av lite googlande var det snabbt klart!

Kinesiskan var väldigt skön, den första lektionen också. Xiangling är väldigt förstående när det kommer till oss, hon såg väl hur nervösa vi var och hur sömniga vi var. Det blev mest att man fick snacka under lektionen, men mot slutet gav hon oss en bok på 300 sidor om kinesisk kultur. Tack och lov att det inte var skrivet på kinesiska i alla fall. Då hade man verkligen sett ut som ett frågetecken!
   Sedan samhälle B, som jag kan sammanfatta som "puh, här känner jag också några i alla fall!", vi lekte namn-lekar och storleksordningslekar osv. Ni vet rutinen. 
  
Sist, men inte minst, geografi. Jag visste ingen som skulle börja där som jag kände, så jag var ju minst sagt nervös när jag gick till klassrummet. Till min lättnad gick åtminstone Roshin och Nayhara där, men sen blev det bestämda platser så det gjorde ändå ingen nytta. Jägarn (Jägerskog) verkar vara helt okej nu i början, men man har ju hört från alla olika håll hur jävla jobbig han är (särskilt geografi, min syrra gapskratta åt mig när jag sa att jag skulle ha honom. Gjorde mig inte alls nervös...) Dessutom frågade han mig typ, mitt framför alla, att han hört att tjejer är mer flitiga än killar och han ville ha min åsikt om den saken. Jag visste inte vad jag skulle svara! Vaddå, "ja, vi tjejer är ju bäst" (får väl säga nu efteråt att det stämmer, haha!) och få en massa arga blickar från killarna? Nej, jag vill inte vara diskriminerande. Dessvärre vart jag ju lite ställd mot väggen där och han envisades som få. Men med lite "ja, det kanske stämmer" och "det beror ju på" lyckades jag lirka mig undan.

Nu ska jag ta det lite lugnt och bäva inför nästa morgon. Matte - usch eller okej? Jag tvivlar på det sista alternativet. Nu vill man ju nästan ta sig en kaka för att man varit så duktig. Bara nästan...

Kommentarer
Postat av: maja

min brosha sa att himlen var blå pga helium eller nåt :) hah, ville bara hjälpa till.

2009-08-19 @ 14:39:25
URL: http://rinnertsroad.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha tack så mkt :D

2009-08-19 @ 16:39:22
Postat av: Elin

HAHAHAH JAG HAR OCKSÅ HAN. Skaka hand när man kommer in, bestämda platser, svåra ord och redan läxor (samma, haha himlen?!) så sammanfattar jag jägarn! xD

2009-08-20 @ 09:36:59
URL: http://eloxs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0