Back to basics!

Ja, nu är det slutrest för min del. Två veckor kvar av sommarlovet och äntligen slipper jag packa var 30:e sekund. Hemma, hemma, hemma. Men det gör inte mig någonting, det känns skönt att slippa resa runt hit och dit. Visst har det varit roligt, men jag har seriöst vant mig vid flygplan vid det här laget. Är inte det lite galet? Och låt mig inte starta om bussarna/tågen...
   Så det har blivit både England, Frankrike, Österrike, Tyskland, Italien, Dalarna, Söderhamn och Skåne för min del. Puh! Japp, jag är inte förvånad om resten av mitt år kommer ske här hemma i lilla trivsamma, avgasiga Stockholm. Och tro det eller ej, men jag är väldigt nöjd med mitt lov, så nöjd att det inte är världens undergång att skolan snart börjar. Då får jag börja träna igen, träffa kompisarna jag inte sett en skymt av under alla resor osv. Dessutom hoppas jag på ett extra bra skolår, men det tvivlar jag på. Det kommer nog bli hårt. Tvåan sägs ju vara den jobbigaste, men kul ska det bli. Nya kurser och så, alltså.

Herregud, ska jag börja skriva sådär milslångt som jag gjorde förr? Nä, jag har bara saknat bloggen, antar jag. Det blir ju inte direkt mycket skrivande om man inte har en laptop med trådlöst Internet (ååååhhh vill haaaa!!!) så det får jag väl ta igen. Jag har sett en del konstiga grejer när jag varit borta:

¤ En strand full med nyckelpigor, och då menar jag FULL. Miljontals!
¤ En annan strand, fylld med pyttesmå grodor, även de i någon sorts kläckningsperiod.
¤ Läskigt stora fjärilar som förföljer en. Franska, kanske jag ska tillägga.
¤ Robert Wells, pianisten.
¤ Ica-Stig, han på Ica-reklamen. Konstigt nog såg vi honom i Frankrike.
¤ Jag har ätit den största glassen någonsin i Kristianstad, där två kulor innebar fyra!
¤ Nordens egen Stonehenge, Ale stenar i Skåne
¤ Vilda björnbär (har faktiskt aldrig gjort det tidigare, så det åker upp på listan!)

Ja, det är väl det jag kan komma på för tillfället. Ska från och med nu inte vara lika slarvig med uppdateringar, men det återstår att se. Varma kramar till er alla, hoppas ni också reser runt och ser världen/Sverige, för det är något en riktig sommar består av! 

                                       

Kommentarer
Postat av: Andrea

Var det i Skåne du såg så många nyckelpigor? För d gjorde jag, vi var i malmö och det var hundratals av dem överallt, det var otroligt :D

2009-08-06 @ 20:55:12
Postat av: Sandra

jaa, helt sjukt var det! du såg ju bilden me tången, skitäckligt :S

2009-08-10 @ 22:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0