Strömmingsleken, regn och grillade muffins

Hemma igen, från en alltför kort helg uppe i Söderhamn. Kan konstatera att lördagen var inte alltför torr - satt på första parkett framför scenen på en dränkt bänk i dyblöta kläder och försökte hålla skenet uppe. Som tur var hade jag gott sällskap med "Family 2" och god underhållning. Ja, för bland 23 andra 8-14 åringar stod Kajsa där på scenen och sjöng "Tusen och en natt". Haha, mamma började gråta när hon började sjunga! Det var så bra, hon hade en sådan smittsam energi och hon sjöng verkligen jättebra! Jag är så stolt över henne så jag vet inte vad, vilket mod! Därför störde det en inte att man var alldeles blöt så jeansen klibbade kring benen eller att man frös ända in i märgen. Det var värt det.

      
                                    


Duktiga Kajsa!

Det som var värst var väl ändå att det hette Strömmingsleken - vilket även uppfyllde namnet. Det har ju varit någon sorts högtid nu då man tydligen ska äta surströmming och vi satt vid en uteservering som tillagade denna fisk. Och gud vad det stank! Herregud, som svett, unkna strumpor och koskit på en och samma gång! Nä, folk har sagt att surströmming är gott. Det smakar tydligen inte som det luktar, men fortfarande, hur kan man stoppa in det i munnen när det stinker så förfärligt?

Hursomhelst, kvällen vart jättebra i alla fall. Säfströmmarnas släktingar kom förbi och det blev en typ av en kräftskiva. Jag måste erkänna att jag aldrig riktigt sett charmen med att äta kräftor, de är kladdiga och har känselspröt och hela den skiten, men nu insåg jag att det är inte så pjåkigt. Det enda bökiga är väl det att 90% av kräftan slängs bort och resten äter man. Det tar ett tag att bli mätt. Men det är, som folk säger, socialt.

På söndagen (idag alltså) tog vi deras båt ut på vattnet och åkte till en söt liten plats som hette Svartsundet. Där grillade vi korv, köttbullar och muffins (faktiskt gott, det blir en knaprig utsida!). Lite för kallt för att bada, tyckte jag i alla fall, men solen skymtade fram då och då. Efter detta tog jag, Jessi och mamma bilen hem. Förutom ett stopp på E4, en bilkrasch någon kilometer framför, kom vi hem utan problem och grilla med pappa.

Nu ska jag titta på "Batman begins" med familjen. Imorgon är det skola och måndag innebär heldag, 8.20 - 16.00. Hu! Tja, det är väl bara att bita ihop! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0