Illustratör?

Nu ska ni få höra. Det slog mig nu, att jag kanske vet vad jag vill bli. Jag har brottats med den frågan ända sedan jag började högstadiet (då man hade lämnat sina fåniga drömmar bakom sig: delfinskötare, kaninuppfödare, konstnär, sångerska osv... jag som inte ens kan sjunga...) men nu kanske jag vet. Jag vet inte säkert, jag har för lite tro på mig själv, men jag tror att om jag kämpar kan jag nog bli det. Jag blev inspirerad när jag klickade in mig på den här bloggen:

http://matildasalmen.blogg.se/index.html

Jag vill bli illustratör! Jag vet, det är ju typ "konstnär", men jag känner att det är relativt mer troligt. Jag har spånat med att jag gillar att skriva, men jag gillar ju att rita också. Så varför inte rita bilder till böcker? Jag har till och med kollat upp ett Serie- och Bildberättarprogram på en högskola i Gävle. Aaah! Är jag bara galen nu? Det här kanske kommer mattas ut snart, men tills vidare kan man ju drömma lite? Men visst vore det väl lite coolt? Jag blev bara så inspirerad av Matilda, som illustrerar barnböcker och jag känner den där vilja-ha-känslan som bara skriker. Är jag dum nu? Drömmer jag kanske lite för mycket?

                              

                               

                               

                              

                               

                                             Jag får väl hålla tag i den här drömmen lite till.

Kommentarer
Postat av: Annis

har du ritat bilderna?? :D :D



Kramis Annis

2009-08-19 @ 19:54:50
Postat av: Sandra

Japp, haha :D

2009-08-20 @ 16:24:10
Postat av: maja

du är skitbra på att rita sandra! jag går ju en skrivarkurs nu och om jag skriver en roman eller nåt så kan du får rita bilder, hehe.



kram

2009-08-20 @ 20:05:37
URL: http://rinnertsroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0