Julstämning i högklass!

Idag har jag haft en väldigt julig dag, det märks att julen snart är här. För det första åkte jag med mamma och syster min till stan för julshopping, det har blivit lite av en tradition. Jag handlade bl a till min pappa, morbror och även Jessi (hon var borta vid tillfället) så jag var väldigt nöjd med dagens shopping. Vi gick förbi NKs skyltfönster det första vi gjorde, dem var väldigt vackra i år. Inte sådär överdrivet söliga utan med söta små detaljer som små möss som bakade miniatyr-pepparkakor och lussebullar. Som sagt fick vi även se ett luciatåg vilket fulländade lucia-dagen. 

Sen åkte vi hem, och än var inte julstöket över. Jag, Jessi och pappa fixade pepparkakshuset (det vill säga limmade ihop och dekorerade, inget avanserat) och mamma bakade undertiden lussekrans samt skrev julkort. Efter detta klädde vi granen. Tydligen tycker vissa att detta är tidigt, men jag tycker det är för sent! Det är ju julgranen som bringar största julkänlsan! Åh, längtar tills vi kan stoppa in några julklappar under.

                
                 Min sida
                
                 Jessis sida (något mer fler non-stop än jag, haha)
                
                 Snöpudrad och klar!
                 
                 Tredje advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0