En hel massa klegg

Igår blev en lyckad dag. Jag, Olivia och Kajsa pysslade för att få lite extra julkänsla. Det slutade med att bordet var överfyllt med allt från änglar och glitter till målarfärg och vitt klegg. Tänkte visa lite av vad vi gjorde:


I pysselverkstan!

Våra fina klegg-prydnader (ni kanske inte känner igen dem nu, men jag
är säker på att alla har erfarenhet av sådana här från dagis och liknande.
Ser bara inte så smickrande ut...) ;D

Ängel i silkespapper

Snölykta av sockerbitar

Olivias moderna smällkaramell ;)

Min smällkaramell med en gammaldags touch!

Slutligen kommer en bild som vi målade tillsammans - man börjar från
varsitt hörn och målar under en hel låt (vi hade julmusiken på, självklart)
och när låten slutar snurra vi på teckningen så får man fortsätta på
varandras bilder. Det blev en riktigt konstig bild och fick det passande
namnet "Julkaos".

Min favoritdel blev det brinnande paketet, evil pepparkaksgubbe och
snirkelträdet! Haha, det är svårt att uppskatta abstrakt konst kanske?

På kvällen satt jag och Olivia och tittade tv, det blev "stardust" som var en lagom konstig film. Ja, sen får jag ju inte glömma att vi tittade på Pelle Svanslös-kalendern, så mysig alltså!

Kommentarer
Postat av: maja

Ja vill också pyssla sådär, verkar skitmysigt :) Btw så är stardust ganska bra ^^ haha. den är konstig, men bra :D

2009-12-21 @ 10:41:08
URL: http://rinnertsroad.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Snölyktan blev ju riktigt snygg! Hahaha julkaoset också för den delen ;) fast min fula evil mustaschgubbe som eldar upp olivias julgran förstörde lite... xP

2009-12-22 @ 21:19:47
Postat av: Sandra

sv Kajsa:

Nä då, jag tyckte mustaschgubben var chefen för det hela eviltemat, den styrde riktningen! ;D

2009-12-22 @ 23:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0