Öldrickande fiskar

Som en uppdatering för förra inlägget: pjäsen jag såg på resurstiden var väldigt onödigt. Jag kan ändå tycka att pjäser ibland kan ge mig något nytt, en tankeställare eller en liten chock sådär. Men den här - ingenting. Det vore lika gärna som att jag satt där i aulan och stirrade in i väggen. Nej, och att de mixade in en massa sånger i det hela gjorde inget bättre. Jag kan inte förstå varför Jägarn vill att vi ska se på en pjäs där karaktärerna sitter och dricker öl och tydligen ska föreställa fiskar...

Lite negativ start på detta. Inte meningen. Jag är glad. Imorgon är det fredag, jag har helgen ganska så fullspäckad med både fika, julshopping, dans och lite till. Ja, på lördag smäller det till! Ungdomens hus, "Satelliten" (bara för att vi redan har "Galaxen", ha-ha-ha) öppnar. Har väl inga förväntningar på det direkt, vet inte riktigt vad det ska föreställa. En plåtburk utanför Sollentuna centrum som jag inte tror någon har missat. Verkar vara bra lokaler för föreningar, men vet inte om det skulle vara ett hangout-ställe också. Konstigt nog är det till för gymnasieelever, inte högstadieelever, silket jag kan tycka är ett felaktigt beslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0