Melodifestivalen = Blä

9/2 -09
Kära bloggen...

Melodifestivalen - urk. Är det bara jag som är trött på all detta pampam, klyschiga verser, dåligt rim, falsksång, "cool" dans osv osv? Jag kan hålla på i en evighet om ni vill. Nu sätter jag ner foten! Melodifestivalen tjänar ingenting till eftersom att vi hamnar (nästnästnäst) sist i Eurovision i alla fall. Förlåt att jag är negativ, men om vi ska komma någonvart kan vi väl ha vanliga låtar som vi hör på radion jämt och ständigt? Sverige är väl inte så dåliga på musik, vi ligger väl top 5 i världen när det gäller musik (då ska man väl bl a tacka ABBA för den platsen). Men så fort vi vill representera vår musik i en tävling kommer alla dessa hemska ballader och enformiga låtar och stjäl strålkastarljuset. Varför bryr jag mig så jävla mycket om det här egentligen? Tja, det är väl inte så lätt att missa den stora tävlingen. Jag tänker se finalen i alla fall, men bara för traditionens och supportens skull. INTE för nöjet... jag vill helst inte ha dessa trallvänliga, irriterande låtarna på huvudet -.- Dessa låtar fungerar ungefär som HSM (High School Musical) - de suger, men de lyckas ändå fastna på läpparna och man märker att man sjunger dem och till sin vilja börjar man kunna texterna också!!! Ånej...

                      

Nej, nu ska jag fokusera på mitt ständiga sökande efter jobb... Skriver mitt CV nu, vet inte riktigt vad jag ska säga. Men jag får väl dikta upp något som vanligt. Får se hur det går, imorgon ska jag till Stinsen och lämna av dem hos olika affärer. Håll tummarna!

POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0