Fritt fram för semlorna!

Först måste jag säga: Grattis, grattis, GRATTIS till min syster som har fixat körkortet idag!!! :D Pussar på dig och mkt duktigt gjort!

Därefter har jag inte så mkt mer att tillägga om jag ska vara ärlig... Eller jo, det är ju fredag :) Då är man glad, särskilt efter en god, gräddig liten semla! Japp, min kompis har redan ätit en och jag blev lite sur för vi är båda stora fan av bakelsen och hon brukar oftast äta fem semlor mer än mig årligen. Så i år ska hon ta och visa mig hennes semle-ställe (förknippar det med ett smultronställe, bortsett från att smultron faktiskt är gratis till skillnad från semlan). Vet inte riktigt om det är högtisd för semlan än, det är väl ändå i februari? Men äsch, om de säljs i skolans kafeteria så är det väl fritt fram.
   Det knepiga med semlor tycker jag är hur man ska äta dem. Tycker alltid att locket faller av och man borrar in näsan i gräddlagret och allt blir bara kladdigt. Dessutom hade vi planerat att äta semlorna på rasten innan sista lektionen, vilket gav oss ynka fem minuter på oss. Och jag äter inte upp en semla på mindre än fem minuter! Haha, så jag fick helt enkelt dumpa den andra halvan av semlan (den ouppätna, förstås!) i skåpet innan jag sprang iväg till kinesiskan.

                     

Synd att de äts under bara en tid av året. Nåja, desto större anledning att äta många :D
POK från "Grädden på moset" XP

Kommentarer
Postat av: felicia

hmm jag äter locket först med lite grädde och sen resten som en vanlig macka :)

2009-01-17 @ 00:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0