Nu brister det - dags att protestera!

Varje gång man klickar in sig på blogg.se ser man olika små inlägg från helt random människor. Det som lockar till sig mest uppmärksamhet idag är utan tvekan "Twilight"-serien och bl a hetingen Robert Pattison som spelar den gode vampyren. Jag behöver väl inte säga något mer, det är ungefär en chans på miljonen att någon missat detta underliga fenomen. Jag har själv demonstrerat i det tysta med att inte yttra mig vidare om dessa, jag tycker de har fått nog av publicitet, men om alla nu ska vara så envisa så visst. Jag har väl också en rätt att säga min åsikt? 

För det första såg jag filmen någon gång i januari, då den ännu inte blivit sedd av halva Sverige vad jag vet. Sen läste jag boken också och jag kan förstås inte förneka att både filmen och boken var bra (noterar att boken var bättre än filmen btw). Sen bröt helvetet ut. Alla ville ha en bit av Twilight, av Robert och hela den paraden. Om jag ska vara ärlig så blev jag så trött på allt tjat om detta och jag är väl mest besviken på att de flesta tycker att "Twilight" är bra för att Robert Pattison är med. På något sätt bli man lite avtänd när alla dreglar över honom och jag blir istället omvänd till den grad att jag börjar tycka att han är oattraktiv. Inget fel på honom nej, men just detta eviga tjat gör att jag blir uttråkad. Så snygg är han inte, tycker jag åtminstone. Jag vet att många lär tycka att jag har fel, men detta är bara vad jag tycker. Ska jag säga det igen? Robert Pattison är inte drop-dead-gorgeous.

Kanske är det bara jag som måste vända mig mot samhällets dominerande åsikter. Lite som med E.M.D-febern. Tycker delvis om deras musik, men eftersom att alla tjejer skriker efter dem stönar jag bara åt deras tjejtjusar-charm. Precis som med Westlife, Backstreet Boys, Tokio Hotel osv. Snälla, sluta med ert tjat om Robert, Twilight och kommande filmer som "New Moon". Jag kommer tröttna! Och det vill jag absolut inte, jag tycker att Stephenie Meyer är en utomordentlig författare! Faktum är att hon får Edward Cullen att framstå som extremt mycket snyggare i ord än vad Robert Pattison någonsin gjort på bild. Ta inget personligt, Robert, det är inte du utan jag...



Really?

Kommentarer
Postat av: felicia

som protest har jag inte sett filmen eller läst böckerna hehe... Iaf, jag har ju hört så grymt mkt om den där robin pattinson (hans namn right?) och sen när jag väl fick se honom blev jag typ chockad. han är INTE ett dugg snygg!?!?! han ser väll okej ut men jag skulle aldrig kalla honom snygg!

2009-06-02 @ 21:05:39
Postat av: emelie

HAN ÄR JU FÖR FAN GORGEOUS!

robert,twilight och den kommande filmen är allt som existerar i mitt huvud. jag är en av de galna tjejerna som skulle göra i princip vad som helst bara för att få en glimt av honom på riktigt.. :D



haha, men alla tycker olika :)

kramis

2009-06-06 @ 13:20:34
URL: http://lyricsbyemelie.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha jaa precis "smaken är som baken"(?), jag visste väl att du skulle protestera ^^

2009-06-07 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0