Utdrag ur livet nr 1: Överraskningen

Snacka om att jag var chockad. Jag förstod först ingenting. Mitt uppe i all uppståndelse så ska detta hända! Ja, man har ju redan börjat fundera på packningen till England och så, och sedan ska jag resa runt väldigt mcyket i övrigt i sommar: Söderhamn, Skåne, Dalarna, Göteborg... Eller ja, nu blev det ju inte Göteborg trots allt. Låt mig berätta.
    

Hela familjen satt och åt kycklingwraps och mamma och pappa ville prompt ha hela familjen med. Jag misstänkte förstås ingenting, varför skulle jag? Blev bara lite irriterad när mamma ängsligt undrade var Jessi befann sig 5 minuter innan middagen. Men så satt vi där och de sa att de hade en nyhet.

"Vi ska inte åka till Jönköping eller Göteborg i sommar."

Jag blev förstås nedstämd, jag har ju aldrig varit där och vi pratade om att gå på Liseberg och hela alltet. Och plötsligt kunde vi inte åka, pga att alla hotell och stugor var fullbokade. Men så räckte mamma ett kuvert till mig och Jessi och sade åt oss att vi skulle öppna det. Jag var totalt borta, men Jessi såg misstänkt på mamma och skrattade till.
"Mamma" sa hon, "du kan inte ljuga!"
Det stämmer. Mamma försökte se ledsen ut, men man såg det lilla mystiska Mona Lisa-leendet på hennes läppar. Vi slet upp kuvertet och drog fram ett papper med en fransk flagga på. Först visste jag inte ens vilken flagga det var (aningen trögtänkt, haha) dte tog sin tid för hjärnan att koppla meddelandet.
   I sommar ska vi åka till Frankrike, till Cannes! WOW! Jag hade aldrig kunnat tro det! Först ska jag alltså till England och sen när jag kommer hem ska vi till landstället och därefter swosch till Frankrike! Shit, jag har inte hunnit smälta det än och när jag fick veta kunde jag inte sluta le. Vi ska få bo på ett finfint hotell i en vecka i trakter som vi faktiskt semestrat förut, faktiskt förra året, och vi bor tillräckligt långt söderut för att kunna åka till Italien, som jag inte varit i förut. Dessutom ska vi mellanlanda i Tyskland, så tekniskt sett ska jag vara jäkligt mycket utomlands i sommar: England, Frankrike, Italien och Tyskland. OMG! Jag är så jävla glad så det inte är sant! :D

Au revoir från en glad liten fransk lärka


Kommentarer
Postat av: Elin

Kan du försöka sätta in så många bilder från avslutningen som möjligt? Så slipper vi hålla på med USB och sånt. Och så många bilder var det ju inte ändå :p<3

2009-06-10 @ 11:40:16
URL: http://eloxs.blogg.se/
Postat av: Anonym

fixa bara fram bilderna på mig, det är dom som spelar roll!

2009-06-10 @ 13:57:04
URL: http://cooltischa.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahahahahahahahahahahahahaha biildeeerna!!! Känn pressen Sandra ;D





2009-06-10 @ 14:45:41
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: Sandra

hahaha xD okej okej jajaja...

2009-06-11 @ 14:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0