Eart Hour - släck ljuset!

Nu har jag fått veta lite rolig fakta. Är ni upptagna den 28 mars? Den dagen har nämligen WWF, världsnaturfonden, planerat "Earth hour". Kl 20.30 - 21.30 ska alla släcka sina lampor för att förenas tillsammans i mörkret. Hur låter det som? Lite kul tycker jag. Påminner om den dagen då alla samtidigt skulle hoppa upp och ner i en minut för att se om Sverige skulle skaka. Så lyft på arslet och joina mänskligheten för en strömlösare värld! (Nja, åtminstone för en timme.) Men hitills har 930 andra städer i 80 länder anmält sig till Eart Hour och vore det inte lite coolt om man kan se på satelit-bilder hur världen blir alldeles svart? Dessutom har radiostationerna gått med på att avbryta sändningen under timmen. Jag kommer i alla fall släcka så mycket som möjligt. Jag menar, vi lever ju annars med ström 24-7, varför inte släcka i en timme? Jag själv stormtrivs när det blir strömavbrott, det är så mysigt och det ger mig skäl till att tända mina stearinljus! Hihi!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0