Pervon till värdfamilj?

Ja, just nu går bloggningen sisådär, hittar ibland ingen skrivarinspiration. Har missat att berätta om fredagen, men jag kan väl kort sagt säga att den började hemskt (missade bussar, irriterande blåst, borttappade busskort m.m.) men dagen slutade bra hemma hos Anna och Therese tillsammans med Sofia och Sandra. Anna och jag fick nog i oss lite för mycket godis tror jag... fick rejält med magknip, men man säger ju "ett gott skratt förlänger livet"!
   Idag
gick vi lite kort till Stinsen för att söka efter pumps, men det enda jag kunde hitta var en stor besvikelse. Antingen är skorna för stora, för små, för smala, för breda, för låga, för höga, eller så är det bara jag som är kräsen.

Nu är det även officiellt - trots alla tvivel och pengaproblem ska jag åka på språkresa i sommar! JIPPIE! Vår destination blir Bournemouth (är fortfarande oviss hur det uttalas) och resans avgång blir kring midsommar i tre veckor framåt. Det ska bli galet kul och förstås nervöst, dels för att tala engelska (man är ju inte direkt ett proffs på det) och dels för att bo hos en värdfamilj. Snälla, låt min familj inte vara pervon! Det finns ju dem som fått det. Inte roligt, 3 veckor med ett haggigt gloende par... nja. Får hoppas på det bästa. 

Ska väl påminna om "Earth Hour" ikväll, men det är väl ingen som missat det, antar jag :)
POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0