Under helgen sover jag, till skillnad från vissa andra!

Måndag, måndag, måndag... ni vet vad det innebär. Starten på veckan. Den ack så långa veckan av lidelse och ännu fler nedräkningar till påsklov, kristihimmelsfärd, sommarlov osv. På bussen ser man trötta ansikten och inte har ungdomarna sovit någonting denna helg! Nå, sen kommer jag, lite sådär skuttandes. Tycker att jag har sovit mellan 9-11 timmar varje natt i helgen. Och sen är man ju ledig denna fredag för att åka skidor i Söderhamn ^^ Jaa, jag måste ju få skryta lite. Visst, jag missar ju bara två lektioner, men i alla fall!
   Så vad för intressant hände denna dag? Okej, låt mig dra en kort "resumé" - Misslyckade labbar med Emelie och Lukas vid min sida, där vi famlade efter stearinljus, vattenånga och koldioxid; ingen bra blandning det där. Särskilt inte första lektionen en måndag. På samhällskunskapen fick vi se en så otroligt seg film om Sverige som U-land... nä, jag orkar inte dra det hela en gång till. Avslutade dagen med en soft engelskalektion där alla gick 10 minuter tidigare för att passa sina bussar. Nå, vissa av oss har ju bussar som går varannan minut, men det behöver ju inte Backman veta :) 

POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0