Glassigt!

Glassfebern är ett måste i sommar - ja, det är något jag får varje sommar i alla fall. Vanilj, choklad, tutti-frutti; you name it! Allt detta gottande för att kyla magen en liten stund innan vi lägger oss ned på handduken igen för ytterliggare solbrännor. Dels det, sen är ju glass också riktigt gott. Och så har man ju sina favoriter...

Haha, gick in på http://www.gb.se/index.asp där jag fann väldigt mycket roligt, bland annat en massa glassaffischer från way back! Här valde jag ut en från 1996 (jag var 3 år):

 
MMmm! Jag minns tydligt den där bananglassen täckt med choklad, den var verkligen urläcker! Igloo är ju en annan favorit, en riktig klassiker. Och Twister, eller Spirello som det hette då, kommer alltid finnas i mitt hjärta! Jag råder er även att titta på priserna, lite roligt att se skillnaden. Då kostade en Daimglass 14 kr, idag kostar den 20 kr. Jisses.

Jag vill även berätta en av mina "anekdoter" inom glassvärlden. När jag var liten var min absoluta favorit Cornetto Citron. Tog den nästan varje gång vi köpte glass. Den knuffades tyvärr bort från frysen när jag var kanske 7 år eller så. Men för ett år sen tog jag och skrev ett mail till GB att de skulle införa den glassen igen. Jag trodde förstås inte att det skulle funka, men så en dag ser jag plötsligt en enorm affisch med citronglassen på. Jippie! Efter det har jag alltid undrat - kan det ha varit lite min förtjänst? Man kan ju alltid hoppas. Den lilla männsikan kan påverka! 

Så jag har tänkt. Jag skulle vilja införa ännu en glass. Solero Shot. Minns ni? Den där gröna lilla burken, fylld av gröna små isglass-kulor? Den var ju supergod och riktigt härlig när de små pärlorna smälte på tungan. Jag tror att de lade ned den för att någon satte locket på burken i halsen och kvävdes ihjäl... Tja... synd bara att glassen var god. Men man kanske kan försöka i alla fall. Eller? Vad tycker ni? Har ni några andra gamla glassfavvisar som ni vill ha tillbaka?

                                           

Ha det så glassigt nu ;P

Kommentarer
Postat av: Malin

Gillade det här inlägget ;) Minns du att det fanns en blå glass med typ tre godisbitar på vardera sida? Jag har något minne från den typ, haha xD

2009-03-31 @ 15:12:47
URL: http://mestmalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mkt! :D ehm, har lite svårt att minnas den glassen, men man kan ju alltid titta på GBs hemsida, där hade de glassar ända bak till 60-talet!

2009-03-31 @ 18:04:04
Postat av: Frida

Åååå den glassen kommer jag ihåg... Den blå alltså. Den var som en våg och så satt det som "godisfötter" på den blåa vågiga sidan och så ar den gul på andra... asgod!! Tror den hetter nåt med surfing ;) Men det kan vara som jag har hittat på...

2009-03-31 @ 18:37:14
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: Frida

Ett litet tillägg... glassen jag menade finns på glasskartan från 1999... längst ner till vänster

2009-03-31 @ 18:39:25
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: Sandra

Haha! XD Okej, då vet vi alltså vart den ligger! :) ska väl ta och checka in den jag me!

2009-03-31 @ 18:43:50
Postat av: Samii

Åhhh den där solero glassen var min favorit.. den försvann väl för något år sedan? Nu finns de bara sån där sjuk glass kvar.. sån som nästan tuggar på en.. eller inte :D eller fan vet ja.. men glass.. ja vill ha sommar :D snygg blogg btw :D

2009-04-02 @ 15:46:51
URL: http://evilsmiley.blogg.se/evilsmiley/
Postat av: Sandra

tack :D

2009-04-02 @ 17:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0