La Voix - ett annorlunda tänkande

HALLOJ nu är jag tillbaka från skidbackarna i Järvsö! Det har varit jättekul men allt har gått så jäkla fort och jag önskar att helgen kunde vara aningen längre. Men vem önskar inte det egentligen? ;P Vi åkte skidor på fredagen och lördagen, lördagen var finast för då sken solen och himlen var otroligt blå. Fast snön blev moddig och samlades i högar, men det gjorde inte så mycket, brände bara lite extra i låren.
   Lördagskvällen spenderades med min familj, Säfströms och några till framför tv:n i deras källare. Vi såg, förstås, melodifestivalen. Trots mina tidigare spekulationer om hela den här paraden av glitter och glamour bestämde jag mig för att se finalen i alla fall, det går jag väl med på. Jag ville ju inte vägra och sen sätta mig i ett hörn resten av kvällen och stirra in i väggen.

Jag måste sedan erkänna att vi hade bra bidrag i finalen i år
, det vart inte så mycket överflöd av det gamla vanliga. Och mot min vilja charmade ju sig EMD rakt in i hjärtat på en, trots att jag varit envis med att tycka att de bara var där för att de höll ett stadigt tag om alla unga tonårstjejers hjärtan. Men deras låt var ju trots allt bra och de gav på lite show, jag älskade deras entré när man trodde att de var killarna i svarta kostymer och POFF så dök de upp i vitt istället :D
    Allt tjat om Caroline von Ugglas "Snälla, snälla" vart äntligen klart för mig, eftersom att det var första gången jag såg/hörde den. Inte direkt min smak, jag störde mig på henne, men varför inte göra något drastiskt och skicka henne till Ryssland? Ja, istället för gamla schlagerdängor som får andra länder att tro att vi har fastnat i någon sorts karusell under 90-talet. Därför vart jag ganska glad att vi skickade Malena till Eurovision, ja hellre henne än Måns. Det blir nog en chock för andra länder att se, nä, Sverige har varken skickat Carola eller Charlotte Perreli med fläktar och glitter i år, nej. Jag tror inte vi kommer ta hem allt dock, men det är ganska liten chans att vi ska göra det överhuvudtaget.



Så jag får väl bara säga - Grattis Sverige för en annorlunda strategi och en utomordentligt spännande poängutdelning! BRAVO! Haha :D
POK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0