Dator + potatis = rolig kväll i "Rotan"

Hejsvejs!

Nu har man varit på Stockholms Stadsmuséeum med pappa och Jessi (det var vår födelsedagspresent från oss till honom, eftersom att han har tjatat och tjatat och vi är inte direkt intresserade av tanken att gå och stirra på en tavla i fem timmar) och det var väl trevligare än väntat. Men fortfarande - inte något man gör ofta. Uställningarna handlade dels om Stockholms historia 750 år tillbaka och så hade dem dels en filmutställning, den var faktiskt intressant. De visade bl a filmer som "Män som hatar kvinnor", "Adam och Eva" och "Kenny Starfighter", vilket man har hört uppskattas från månag olika håll. Ur vissa filmer fick man se rekvisita de använt. Ur "Kenny beginns" hade dem någon sorts elektrik stol där småbarnen ville sitta. Visst. Elstötar är ju skitkul! 
   Innan vi drog hemmåt vart det fika för 200 kr. Jippie... -.- okej jag erkänenr - jag ÄR en snåljåp! Men det är bara för att jag vill ha pengar lagom till sommarlovet sen! Jag närapå står på mina bara knän och ber om ett jobb!!!

Igår var jag då med tjejerna hela dagen och vi drog hem till Sofia på kvällen, där det blev mycket skratt och roliga gåtor ;P den bästa var:
   Vad får man om man korsar en dator och en potatis?
   Ett microchip! XD

Det var sen morgonen därpå då det blev stressigt, jag skulle ju möta Jessi och pappa på tåget till centralen och alltså hoppa på tåget i Rotebro. Efter att ha slängt i sig frukosten (scones bl a - suuupergott, Sofias mamma är verkligen hur duktig som helst på att baka!) slet jag åt mig jackan och sprang ut till busshållplatsen. Jag hann precis, tack vare en gammal tant som skulle på :)
   Ja, det vart ju så stressigt för att jag råkat sätta på timern istället för alarm... jag är verkligen korkad ibland XP

Nu har morfar och morbror Uffe kommit över på middag så jag måste dra. Pussar och kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0