Vecka 10 - en händelserik vecka

Så många händelser, så lite tid till att skriva dem.

Nu lider veckan mot sitt slut och starten på den 3:e perioden såg väl hyfsat bra ut. Jag är dock inte tillfreds med att få tillbaka engelskalektionerna. Och på naturkunskapen var jag nära att somna när läraren berättade om betygskriterierna. Jag ville bara hoppa upp ur stolen så hastigt att den föll omkull bakom mig och skrika: "Okej, VI FATTAR! För att få MVG måste man TÄNKA!" Men jag skulle nog ha minst chans att få MVG om jag gjorde så. Jag skulle ju bara bevisa att jag inte tänkte alls!

I onsdags åkte jag till Stinsen efter dansträningen för att gå på en Vila-utställning med Emelie, Elin, Frida och Maja. Det var ganska kul, men vi missade en del och efter att ha strosat runt inne på Vila med den ständiga frågan: "Hur ska man göra för att få goodiebags?" (Vilket jag olyckligtvis kallade för doggiebag, som världen ännu inte var redo för att få), gick vi därifrån utan att ha köpt en enda grej (trots den minskning av 30% på priset som fanns för tillfället). Dessutom hade jag missat att man skulle leta efter en rosett som fanns någonstans i affären för att vinna ett presentkort på ett antal hundra kronor. Surt.

I slutet av veckan har det flitits tittats på "Sex and the city" eftersom att Jessi lånade hem SATC-boxen från en kompis. Jag har faktiskt inte sett på serien så värst mycket innan, men den är otroligt underhållande och får mig att skratta. Nu förstår jag dessutom varför alla vill ha boxen så jäkla mycket, den är ju hur söt som helst i form av en rosa skolåda!

                        

Och slutligen IDAG hade jag sovmorgon till 12.40 - vilket jag kommer att ha varje fredag framöver. Haha, lyckan ler mot mig, tycks det som! :D Efter dagens två lektioner: kinesiska (steg 2, usch - lääskigt värre!) och naturkunskap (vilket jag inte ska säga alltför mycket om...) drog jag till Stinsen för lite jobb-hunting! Jepp, med mina CV:n i handen gick jag med bestämda steg mot affärerna. Det började ju förstås katastrofalt och jag kunde känna hur självförtroendet sipprade ut ur mig. I själva köpcentret fick jag lämna in två CV:n, båda lika tveksamt mottagna. Aningen nedslaget gick jag istället mot Coop, som ligger strax utanför. Där var de trevliga och efter det gick det bara bättre och bättre! Till varje affär jag gick till utanför Stinsen tog de emot mitt CV och sammanlagt vart jag av med 9 st! Yeay! Nu får man bara hoppas på att lågkonjunkturen inte ställer till det alltför mycket och att någon kan anställa mig. Jag skulle VERKLIGEN vilja ha ett jobb, jag behöver alla pengar jag kan få inför sommaren.

Jag ska avsluta med någonting lite roligt:
Nu är det bevisat! Om du svingar på höfterna medan du går kommer du fram fortare! Fenomenet slog igenom på väg hem från Stinsen då jag och tjejerna skulle skynda oss till Sollentuna station. Att gå i snabb takt tog faktiskt längre tid än om man svängde med höfterna. Kanske därför dem ser så roliga ut på OS när det är dags för "gång"... ja, jag vet inte ens vad sporten heter! Men när man ska gå så snabbt som möjligt utan att båda fötterna får lämna marken samtidigt, ett mellanting mellan snabb gång och jogging, vilket ser mycket roligt ut om jag får säga det själv.
   Hursomhelst - testa detta! Någon gång när du är ensam (och helst utan människor omkring som åskådare, de skulle ju bara utklassa dig som galning) testa och gå snabbt och vicka på höfterna. Skitroligt! ;P

Nu ska jag äta. POK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0