Skotsk dans

Gissa vart jag befinner mig? Jo, skolan igen. Har ätit en halvtaskig lunch (flottiga hamburgare utan bröd med mjuk potatis...) och ser tillbaka i tankarna på dagens mentorstid... Åh, jag skulle ju varit förberedd där.
   På utvecklingssamtalet jag hade för ett tag sedan sa hon faktiskt att detta skulle komma upp, men jag skrattade bara lite och tänkte: okeeej... kommer aldrig att hända. Men oj så fel man har ibland.
   Så jag hade onda aningar då Kerstin ställde upp oss på mentorstiden på två rader genom hela klassrummet. Det var dags för en skotsk dans(!). Förutom att jag snurrade så mycket tills jag blev yr (och jag var ju tvungen att bli den som skulle "demonstrera") så gick det bra. Och förutom när Kerstin skrek på en "takt till musiken!" eller "en heeel åtta!" så var det lugnt. Men jag vill inte göra det igen.

"Ni kommer hata mig nu" sa hon, "men i slutet av era liv kommer ni vara glada för att jag lär er den här dansen."
Yeah, right. När jag är 80 år och sitter på ett ålderdomshem med löständerna i ett glas med vatten kommer jag verkligen ha nytta av den. Verkligen.


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha du behövde iallafall inte vara försöksobjekt och demonstrera en liten snurr med Kerstin! Kan säga att Claras armar var nååågot mindre XD



Och vem vet, det kanske kommer en söt liten gubbe på ålderdomshemmet och bjuder upp dig till skotsk dans... Okej, kanske inte... ^^

2009-05-12 @ 16:57:55
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: maja

Frida..vadå kanske inte?!:O självklart att en söt liten gubbe komma och bjuda upp Sandra ;)

2009-05-12 @ 17:14:10
Postat av: Sandra

haha :D ja okej tack då, jag kommer alltså få en kompis på ålderdomshemmet som inte ryggar tillbaka när jag sträcker mig efter löständerna (?) ^^ hehe

2009-05-12 @ 18:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0