Mmm... Slogans!

Har kommit in i en period av mycket tv-tittande igen, trots den härliga vår/sommar-värmen. Såg bland annat Grey's Anatomy nyss och det var så fint! :D bästa serien just nu! Hursomhelst kom jag fram till att våra liv består typ 80% av bara reklam. Reklam, reklam, reklam. Vi ser det överallt, på enorma posters, på byggnader, på bussar och busshållplatser, i tidningar och på tv. De verkar bara öka reklaminslagen till att de blir längre och längre, upp till 7 minuter vissa gånger. Men vi påverkas starkt av dessa härliga, klyschiga små snuttar av solsken då leende människor visar upp sina älskvärda produkter. Och självklart fastnar vissa av deras slogans på minnet - minns ni dem?

Gott gotti gott gott - Carlshamn
Felix gör det goda godare!
Det finns bara ett sätt att stoppa dem - i munnen! - Ahlgrens bilar
Livet har sina goda stunder - McDonalds
Tag det rätta - tag Cloetta!
We are family! - KappAhl
Whiskas - om katten själv får välja
Zingo - försvinnande god (Denna tyckte jag bara lät rolig... vad menar man med försvinnande?)
Väcker tigern i dig - Frosties
Vi är vad vi heter - Expert (Fan smart slogan tycker jag!)
Det finns många puckon - men bara ett orginal - Pucko

Kan inte komma på så värst många, men har ni några gamla favoriter? Själv tyckte jag den här nedanför på bilden var den skönaste!


Kommentarer
Postat av: olivia

jag såg också grey's igår, har blivit fan igen. för fan vad jag älskade bröllopet, speciellt när george kom och hjälpte henne! Men gud ja vad mkt reklam det var:o

du får inte glömma: because you're worth it - loreal (what else?)

2009-05-28 @ 22:48:07
Postat av: Sandra

haha jaa just det och alla reklamtjejer säger det i slutet med en lagom klyschig stämma :) som grädden på moset...

2009-05-29 @ 16:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0