Vårmarknad

Hejsan! Nu har det gått en tag sedan jag sist skrev, har nämligen varit i Dalarna över helgen på den traditionella vårmarknaden med familjen och Säfströms, och Jessis pojkvän följde med! Det har varit jättekul, med fint väder, roliga människor och en massa nyinköpta strumpor (det enda jag fick från marknaden). Ja och sen kan jag skryta med att jag faktiskt vann på chokladhjulet!!! :D inte ett sådant där megapris tyvärr, men en påse med blandad choklad och då blir man så glad att det spritter i kroppen!

Åkte dagen efter valborg, så tänkte berätta om dennna "högtidliga" helg, som snarare ses som fyllehelg av andra, men jag tog det lugnt istället. Haha, så lugnt man kan säga i alla fall. Jag och ett par kompisar drog till badberget där dom tände en enorm majbrasa och - nu kommer det chockerande - jag BADADE! Japp, jag hade precis hunnit ångra mig när Anna och Jessica såg bedjande på mig och då var det kört. Vi drog på oss bikinis och ställde oss på stranden där vi faktiskt fick en liten publik när de andra ropade 1-2-3 och så sprang vi i. Jävlar va kallt det var! Fast ändå inte lika hemskt som jag trott, men det kanske berodde på de bortdomnade händerna och fötterna.
   Efter det gick vi hem till Anna och Therese där vi fick jättegod tårta och kladdkaka och sjöng lite singstar! Därefter gick vi hem till mig, där det vart både twisterspel, skratt och dans. Jättekul, det måste vi göra om tjejer! <3

Dagen efter gick jag upp klockan nio (stön) för att tillsammans med Jessi och Sebbe gå till tåget, mot Rättvik alltså. Var jättetrött och hade planerat att sova, men nej jag var tvungen att spela både Yatzy och kortspel innan vi slöt ögonen. Men inte ens då kunde jag somna. Jag antar att jag hade för kul för att kunna blunda. När vi kom fram var resten av familjen redan där, de hade åkt dagen innan.
   Resten av dagarna kan summeras med marknad och karuseller och grodor i sjön och brännboll och vitsippor så långt ögat kan nå. Hursomhelst, en helmysig helg, fullspeckad med allt från kompisar och kvällsdopp till familjen och häktiga spel.

  


POK

Kommentarer
Postat av: felicia

du skulle ju haft mobilen med dig då hade vi kunnat träffats på marknaden :( det enda jag fick med mig hem var en mätt mage och en heliumballong utan helium ahhaha x'D

2009-05-07 @ 09:58:21
Postat av: Sandra

hahaha XD jag ville oxå köpa heliumballong och få sån där pip-röst, men det fick jag inte :/ jaa, jo men jag tänkte att ingen skulle kontakta mig där men tji fick jag... :S

2009-05-07 @ 19:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0