Chili + Choklad = katastrof?

Sitter hemma nu denna soliga fredag! Ska snart åka till Stinsen med Jessi och hennes kompisar för att inhandla lite middag. Tänkte faktiskt nämna en kär person i detta inlägg, Maja, som precis skaffat en ny blogg: http://rinnertsroad.blogg.se/ gå in och checka! Hoppas allting ordnar sig för dig vännen ;)

För övrigt hade jag tänkt dra upp ett för mig ganska störande ämne, vilket för andra antagligen är lika obetydligt som gruskornet på skolgården. Men jag har börjat fundera lite på det här med nya smaker på saker och ting. Gick förbi en stor plansch häromdan där Carte d'or visade upp en av sina nya smaker: Dark Chocolate Chili. Är det bara jag som rynkar lite på näsan? För det första är jag inte ett stort fan av mörk choklad, föredrar den hederliga mjukare mjölkchokladen. För det andra - chili? Vad hände med de vanliga smakerna? Nu vill jag inte låta gammalmodiga, jag underhålls förstås av nya spännande smaker, men chili? Jag kan inte sluta undra hur det smakar, en stark krydda i mjuk, kall glass... funkar det? Inte vet jag.

Låt oss säga att du älskar mörk choklad och älskar chili. Men att slå ihop två goda saker betyder inte automatiskt att det ska bli dubbelt så gott. Som Ben&Jerry's Chunky Monkey: jag gillar banan och jag gillar valnötter; det vill säga var och en för sig! Tillsammans är det inte gott! Eller om man skopar i sig delikat vaniljglass och direkt efter tar en klunk Sprite: inte bra! Jag kan lika gärna ta den berömda blandningen kaviar och apelsinjuice, då förstår ni väl vad jag talar om...?
Någon som smakat den något så gamla nyheten Kalles Randiga med Banan? Den får mig i alla fall att rygga tillbaka i skräck.

Nej, kan någon konstatera med rent hjärta att vissa dominerande smaker kan förvandla alla blandningar till goda blandningar, så ska jag vara tyst. Men jag själv tycker inte om bananglass fast jag älskar banan, och jag tycker inte om apelsinchoklad även fast jag älskar apelsin. Får väl ta och våga mig på nya Carte d'ors smaken, men fram tills dess håller jag mig till min favorit: Carte d'Or Dulce de Leche.



Ser gott ut för blotta ögat - men vi vet hur bilder har lurat oss genom alla dessa år...

Kommentarer
Postat av: felicia

jag gillar choklad och chili, ätit det länge (a) bananchklad glass är också gott.... Men jag gillade grönsaker med ketchup som liten, särskilt gurka, så jag kanske ska hålla klaffen :')

2009-05-08 @ 21:37:44
Postat av: Sandra

haha xD nja men alla får ha sina egna smakfavoriter :P

2009-05-09 @ 16:58:32
Postat av: Frida

Duuuuu, choklad och chili är aaaaaaaaaasgott!!! Bara så du vet, hahahahha ;)



<3<3

2009-05-20 @ 09:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0