2012 - världens undergång?

I torsdags hade jag en mysig kväll framför mig. Tillsammans med papap och Jessi åkte vi till Söder och åt på kinesisk restaurang. Tog sen en promenad längs gatorna i regnet (mindre mysigt, men ändå) och kl 21.00 kom Sebbe också och vi gick till bion för att se 2012. Snacka om att det var smockfullt vid biljettköerna! Det var ju premiär för "New Moon" runt tolvslaget och stället vimlade med tjejer som väntade och väntade. Vissa hade även t-shirtar där det stod något i stil med "Stupid lamb". Jag tyckte det var lite väl överdrivet med så många människor, men man får väl ha sina egna åsikter. Tycker bara det är lite dumt att filmen ska ha 15årsgräns, de förlorar ju en hel del kunder på det sättet.

2012 var i alla fall bra, om man ska se den ska man se den på bio. Den var väldigt välgjord och ibland kunde jag liksom hänföras och chockas av undergången som visade sig på duken framför mig. Bortsett från den klyschighet som endast amerikanska filmer kan leverera (de har alltid tidspress, blir alltid jagade av t ex vatten, eld mm, han blir hjälte på slutet osv) så var den väldigt rörande, jag grät flera gånger. Jag tyckte ändå om den, den var inte riktigt som de flesta jorden-förstörs-filmer och den var ändå trovärdig. Det skrämmer mig en aning, att det kan hända. 2012 kommer jag antagligen sitta inlåst i en jordkällare tillsammans med bönor och konserver.

               

Men vad tror ni? Kommer jorden förgöras 2012, när mayanindianernas kalender tagit slut?


Kommentarer
Postat av: olivia

hej, jag kommer nu leka fotnot. 1. det är 11års gräns för att fjorrarna klagade som faen 2. twilight = blä 3. älskar att du använder ordet hänföras 4. nej, att jorden kommer inte gå under, fuck no. jag vill fakiskt ha ett liv och inte bara: dagis, grundskola, gymnasium. vi tar ju studenten 2011.....

2009-11-21 @ 23:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0