Chokladspa

Det känns verkligen coolt att kunna säga det. "Vad jag har gjort på höstlovet? Nja, träffat kompisar, kollat tv, gått på chokladpsa. Du vet, det vanliga". Haha, jag blir glad bara jag tänker på det! Okej, så jag kan väl ta allt från början, i måndags.

Vi kastar oss än hit, än dit när vi står i Anna och Thereses kök. Sofia och jag har kommit dit extra tidigt, bara för att bli klara med tårtan som Sandra ska få senare på kvällen. Hon har ju fyllt 18. Förutom det ska hennes present helt enkelt bli att få gå på spa med oss. När vi senare går allihop till bussen får hon på sig en ögonbindel för att det ska bli en överraskning. Stackaren frå sitta tålmodigt där på sätet, med hörlurarna i öronen och bindeln på, i sisådär 30-40 minuter. Sen blir det promenad också, genom vackra parker med sprudligt gula färger som Sandra inte får se. Men så är vi slutligen framme vid Hässelbyslott och hon får äntligen ta av sig ögonbindeln. Chockad, ja det blir hon. "Ett slott?" Vi skrattar och börjar gå. Så ger vi henne en lista som hon själv skrivit för länge sen. En sådan där "de-här-sakerna-ska-vi-göra-någon-gång-i-livet-lista". Så ska hon få gissa vad vi ska göra för något.
- Vi ska inte shoppa i Paris i alla fall. Ska vi tjocka oss med en massa choklad...? Nej... ska vi gå på SPA?
Hon blir tårögd. Bara det var ju värt besväret.


I väntan på bussen

Fina höst och fina tjejer

Hässelby slott

Sandra säger "spa?!"

Tårtan med 18 rosor och en grodprins!

Själva chokladspat var helt underbart. Tänk er ett slottsinrett rum, med vackert antika möbler, tända ljus och lugn musik. På det får man hela kroppen inoljad med en chokladdoftande olja, härlig massage, 5 olika krämer/oljor/peelings i ansiktet. Sen fick man ligga en stund under varma filtar och med en ros/choklad-vätska i ansiktet och kompressorer på ögonlocken. Aaah...

Kvällen avslutades med middag i Kista, då var även Felicia med. Sen åkte vi allihop och åt den smarriga tårtan och hade det allmänt trevligt! Så det blev en hellyckad dag som jag sent kommer att glömma! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0