Dags för sprutan!

Haha. Vet ni varför jag skrattar? Jag är ledig idag. Hihi. Får mig alltid på bra humör.

Tänkte prata om gårdagen lite. Jag och Jessi skulle till vårdcentralen och ta spruta med Gardasil, mot livmodercancer alltså. Alltid bra utifall att. Så vi irrade omkring i korridorerna och undrade förargat vart distriktsköterskan var. Vi fick svaret för 300 spänn, inledda till väntrummet i en schabbig ombyggnadskorridor. Efter en stund öppnades dörren och två vänliga ansikten mötte oss. Den ena var då sköterskan som skulle ge oss sprutan, den andra var en studerande som skulle titta på. Det blev lite missförstånd ibland, när jag och Jessi lyssnade koncentrerat på något som sköterskan sade men som var menat för praktikanten. Jag satte mig på britsen, jag skulle börja.

Egentligen är jag inte rädd för sprutor. Men jag kan ju inte säga att jag inte var lite nervös, för då skulle jag ljuga. Nej, jag kan väl ursäkta mig med att Jessi skrämt upp mig en aning. Dessutom var det något obehagligt när sköterskan berättade för praktikanten exakt vad hon gjorde, varför sprutan bubblade upp, hur hon skulle sticka mig osv. Själva sticken gör aldrig särskilt ont, det skapar bara ett litet smärtcentrum. Men när jag trodde det värsta var över så vred hon på sprutan, inuti såret! Ni vet, som när man gör om man stuckit någon och inte vill att såret ska kunna läka igen, eller något. Just så. Aoch! Det gjorde lite ondare. Sen drog hon ut sprutan och blodet flödade. Haha, jag tycker snd om dem, så som dem sprang runt efter compressor och plåster bara för att det rann utmed armen. Detta är inget påhopp på sköterskorna alltså, de gjorde inget fel, jag är väl bara blödig. Så när jag var klar var syrran desto nervösare, men förutom vridningen i såret på henne också så blödde det inte i vattenfall som med mig.

Så jag ser väl inte direkt fram emot nästa besök, men jag drar lite på munnen när jag tänker på sköterskorna. Än är jag inte avskräckt av sprutor, jag har aldrig varit avskräckt av sprutor och kommer antagligen aldrig bli avskräckt av sprutor. Förlåt om jag skrämt upp er förresten. Det var inte meningen!

                                  

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tog sprutan igår! Fast jag tycker de gjorde ont även om de inte vred så det börja blöda eller så...fast jag är glad att jag tog den innan jag läste ditt inlägg hehe för jag hatar sprutor:S

2009-10-09 @ 15:58:03
Postat av: Sandra

haha okej ;) good for u, haha! <3

2009-10-09 @ 20:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0