Grand opening för Sollentuna centrum

Sjuttsingen också! Att gå upp klockan halv tio helt i onödan känns inte helt okej. Men men, fick i alla fall uppleva en ny grön oas och sprillans blänkande fönster och fontäner (ett vattenfall, närmare bestämt).
   Jag befann mig klockan kvart i elva utanför H&M i centrum. Vi hade nämligen fått veta att om man är en av de första 100 kunderna fick man 200 kr i presentkort. Så det var ju bara att stiga opp, dra på sig kläderna och sticka till nya Sollentuna centrums premiäröppning. Tyckte vi var där riktigt tidiga, när vi kom dit var det inga som stod utanför H&M. Jackpot! Men så upptäcker vi att det här är entrén till barnavdelningen, och damavdelningen ligger en våning upp. Så vi tar rulltrappan dit, och vad väntar oss där om inte en lång, lång, lång kö?

Inget presentkort för vår del, men en fin rundtur fick man i alla fall. Tycker centrum har blivit riktigt fint, med vattenfallet och palmerna, de har gjort en liten foodcourt mitt i djungeln, med snitsig design. Jag gillar utrymmet de gjort, de breda gångarna och våningarna. Däremot verkar de inte ha så mycket intressanta klädaffärer. De ska öppna Gina tricot och Vila typ 19 november, men förutom det fanns det inte mycket annat än H&M och Wedins typ. Det var mest sådana där klädaffärer man inte känner till. Lite mer för vuxna. Och lite mer för barn. Nåja, får se om det åtminstone kan bli ett mysigt ställe att handla julklappar på, de hade ju trots allt Lagerhouse. Me like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0