"Köm till råndällen"

Nu är jag hemma igen, från en alltför snabb helg på landet. Har haft det jättemysigt med familjerna och på lördagen var vi nere i Rättvik och gick på marknaden. Det var typ 0-gradigt, så det vara bara att dra på sockorna och halsduken! Hittade en skinnjacka (fake, dock, men fin ändå) som jag tänkte använda sen i vår. Förutom det gick jag bara runt och tittade, men bara det är underhållande. Jag älskar att gå med människor jag gillar, se på alla möjliga prylar, känna den härliga doften av brända mandlar och lyssna på mannen i högtalaren med den roliga dalmålsdialekten. Det blir ingen marknad utan honom! T. ex: 

"Tunnbrödsrullar, tunnbrödsrullar, tunnbrödsrullar!" "Langos, langos, langos!"
 Det låter så kul när han säger det långsamt och med den dialekten, som om han verkligen tror på att han kan tjata in varorna i huvudet på oss.

"Anna, köm till råndällen, mamma å pappa väntar." Ingen stavningsfel alltså, han pratar så!


Kom hem för några timmar sedan och vi bänkade oss i soffan.
Beställde pizza och tittade på klassikern "Scarface" med Al Pacino. Den var helt okej, ska väl ses antar jag men den var ju lite seg. Maffia är väl inte riktigt min grej. Jag har ju inte ens sätt "Gudfadern"! Bara den delen då han hittar hästhuvudet under täcket... huh...


Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, det är svårt för mig att se det också ibland, haha ;) Men det kanske är förklaringen till att jag är så knasig ibland ;)



Vi ses imorgon<3

2009-10-04 @ 21:51:13
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0