"Prinsessa", en saga som ligger mig tätt om hjärtat

Idag har jag haft z-dag, så min dag kan ju sammanfattas väldigt snabbt. Skönt. Utvilad. Händelselös. Men skönt. Har varit duktig och pluggelipluggat till provet imorgon (och har förberett inför nästa veckas tre prov), åkte till vårdcentralen med syrran inför sprutorna vi ska ta och nu tänkte jag ta och berätta om kvällen.

Runt halv sex blev vi äntligen klara med middagen! Vi har Linas matkasse den här veckan också, (ska ta och redovisa förra veckans matsedel snart, håll utkik!) så det blev bara att kavla upp ärmarna och göra hjortbiffar. Det var väldigt enkelt, som köttbullar fast i biff-form och det tog längre tid. Det med potatis och lingonsylt. Nja. I alla fall sen tog jag bussen till Kista med Olivia, vi skulle se "Prinsessa" på bio. Och SHIT va den var bra! Jag kan berätta att jag alltid är skeptiskt mot svenska filmer, jag tror alltid att det ska bli torr humor och utdragna draman, men den här filmen träffade mig rätt i hjärtat. Det handlar om Maja och hennes svåra väg för att bli skådespelerska. Hon är en sådan där människa som verkligen inspirerar, som är modig och stark. Jag grät och skrattade flera gånger. Helt underbar!

"Såna som är som du och jag, vi får inte allt serverat. Utan vi måste kämpa för att komma någonstans och nu har vi fått en chans!"

Tack för en jättemysig kväll Olivia! Bra att vi tog tiden för det här, det var verkligen värt väntan!


Kommentarer
Postat av: olivia

hahaha, åååw :) känner det samma, liksom "du ser ut som en prinsessa" säger allt.

2009-09-26 @ 21:36:40
Postat av: Sandra

aaaw shit va det var fiiiint :D <3

2009-09-28 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0