Askan rör till det

Visste på en gång när jag vaknade att det här inte är min dag. Datakunskap på morgonen, men är läraren här? Icke. Nej, han har varit på resa i USA och är ju fast där pga vulkanaskan. Helt sjukt. Men samtidigt får man ju se det positivt: nu kan inte resten av min kinesiskaklass åka till Kina. Hehe, skadeglädje. Grymt elakt, jag vet, men jag rår inte för det. Vill inte bli lämnad här!

Jag tror att utbrottet var ett sätt för jorden att säga ifrån och stoppa alla flygning och därmed en stor del av utsläppen. Visst är det en smart tanke, egentligen? Kanske är smartare idag än väntat. Eller inte.

                             

Är inte så glad för alla de människor som fastnat någonstans dock. Tackarna. Okej om man fastnat på Mallorca eller Hawaii, men om man mellanlandat någonstans är det nog inte särskilt kul.

Håller tummarna för att flygen ska kunna lyfta åtminstone i juli, då en viss människa ska åka till Frankrike...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0