Glad påsk!

Nu är jag hemma från en helmysig påskhelg på landet i Rättvik. Vädret var soligt med blå himmel, så vi hade det jättehärligt och solade en del. Blev väldigt förbannad när jag vaknade upp nu imorse här i Stockholm och såg snön utanför fönstret. Morr...

Men jag tänkte fokusera på det positiva och prata lite om helgen. På torsdagen direkt efter skolan (två lektioner, hihi) blev jag hämtad med bilen och vi åkte upp till landet. Kom fram ganska sent så gjorde inte så mycket när vi var där.

På fredagen åkte vi ner på stan för en fika på Fricks som alltid. Det var en ritkig påskstämning i luften på konditoriet, fyllt med fjädrar och marsipankycklingar. Tog en hellonmuffins med söt glasyr och en macka. Resten av dagen tillbringades på gården, vi spelade spel och sjöng singstar.

           

           

            

           

Lördagen var det då påsk. Självklart fick vi "barn" leta påskägg, en tradition vi alltid har. Slutade med att vi fick gå till brevlådan (som faktiskt ligger en bit bort) och där i låg våra ägg. Sen hade vi fixat en påsktävling till de vuxna, vilket var jättekul att titta på. de fick springa evighetsstaffet, hälla vatten i ansiktet på varann och mycket annat.

            

            

            

På söndagen var det dags för hemfärd. Vi packade, städade, käka pizza och åkte hem. Men vi ska snart träffas igen, faktiskt redan helgen efter nästa.

Idag ska jag uppdatera mig lite (ja, pengarna på mobilen tog slut också, har inte kunnat ringa eller smsa någonting!), packa upp, plugga och åka och handla lite saker. Håller tummarna för att snön ska smälta snabbt!

Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: olivia

Åh va fina bilder! bild 4 (solupppgång/skog) hade ett underbart ljus, värsta bakgrundsbilden

2010-04-09 @ 20:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0