Skidbacke... i osten

Idag ska jag ha en väldigt speciell redovisning på svenskan. Vi ska alla demonstrera något som vi stöter på i vardagslivet. Vet ni vad jag tog? Hur man undviker skidbackar i osten. Haha, ska bli kul att framföra. Fast jag är skitnervös på samma gång. Har med mig en ost till skolan faktiskt, ligger i en kylväska i skåpet. Nej, det är inget skämt.

Kinesiskaprovet kändes bra, så har en sak jag slipper oroa mig för. Men nu är jag desto mer nervös inför talet!

                         


PS. Vad folk gör är att de omedvetet trycker ned hyveln hårdare i början och löser sedan på trycket där osten bredar ut sig: därav backen. O ja, detta är inget i-landsproblem. Åtminstone tycker inte alla det. Kollade på FB och det fanns hur många skidbacke-i-osten-grupper som helst!

Ha de gött

Kommentarer
Postat av: Andrea

Vilken påhittig idé :P

2010-04-16 @ 18:53:14
URL: http://mydeadiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0