Hejdå huset

Hade riktigt roligt igår, fredag. Började med scenrep (rörigt, men det hör väl till?) inför den stora julshowen som är idag. Över 300 pers, alla på läktaren i gympahallen i Satelliten. Får se hur det går, men det ska bli kul i alla fall! Synd att man ska vara förkyld bara... Sedan åkte jag, Anna, Tess och Fia till Vallentuna och Sandra. Det är inte ofta vi ses bara vi längre, så det var jättekul och trevligt! Vi började planera både nyår och resor, men vi snackade även om allt mellan himmel och jord. Puss på er underbara tjejer!

Men nu till den stora nyheten - idag ska vi flytta! Nycklarna till huset fick vi i onsdags, men idag flyttar vi sängar och hela padrasket till Viby. Första natten i nya huset. Skitspännande, men samtidigt är jag ledsen. En jättekonstig känsla, man är ju exalterad för det nya men jättenere för att behöva lämna det hem man växt upp i och levt i hela 17 (18) år! Kommer säkert få en tår i ögat, kan jag tänka mig.

Allt händer nu. Två prov nästa vecka, sen skolavslutning, sen jul, med allt julstök (har helt missat julstämningen i år, med tanke på att vi packat ned allting), julklappsshopping och stress. På detta alltså dans, en massa träning inför show nu och show i februari, samt projektarbete som stressar mig så totalt, samt nervositet för planer efter studenten, samt nyårsplaner, oro över arbetslösheten och därmed pengarna. Nyorientering i en skilsmässobarns värld. Och flytt. Herregud.

                

      

     

      

     

      

Hejdå huset. Kanske att det har varit en jävla strul de senaste månaderna, men vi kommer fortfarande ha kvar alla minnen, all kärlek och alla framtidsdrömmar som växte upp inom dina stabila väggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0