Semeldagen!

Hade en stor funderare över hur man uttalar denna dag. Fet-tisdagen, fettis-dagen, fett-isdagen, fettísdagen... Men jag tänkte att äh, lättare att säga semeldagen!

På mentorstiden var det uppdukat med bröd, rinnig grädde och (inte så smickrande) klumpig mandelmassa. Klart man äter. Mmm. Har sagt till päronen att köpa hem också, hoppas dem inte ringer varandra utan råkar köpa två var eller något. Hihi, dagens bus.

                                

                                    Jag älskar ju grädden på semlan. Vad tycker ni är godast?


Kommentarer
Postat av: anna

haha jag vet heller aldrig hur man ska uttala den där dagen ;P



sv: nä har inte sett the terminal men känns inte som en film för mig.

2010-02-16 @ 14:27:59
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: tess

lätt madelmassan!, men allt tillsammans är ju bäst! <3

2010-02-16 @ 16:50:04
Postat av: Evelina

Jag gillar inte semlor alls :/ fast idaf åt jag 7elevens drömsemla. Den va god men de är inte precis semla...för mig är semla me manselmassa(blää) och massa grädde(bläää).....

2010-02-16 @ 20:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0