Sju stjärnfall

Det var den årliga höstmarknanden i Rättvik i helgen, och jag åkte med hela halva familje-patrasket och släkt därtill. Så himla härligt att vara där: dofter av munkar och brända mandlar som hänger i luften, slalom genom gångarna kantade av stickade strumpor, hjortronsylt och tomtestatyetter, alla pekar och skrattar och testar. För mig blev det en "one peice", inte ett original utan en 300-kronors kopia, men så himla skön ändå! Sen blev det en mobilstrumpa, sura remmar och en kantarelltoast med västerbottenost. Mumma!





På kvällen gick vi alla ut för att se meteor-regnet. Det är så himla sjärnklart där mitt i skogen i ingenstans så det var vackert att stå där och räkna stjärnfall. Jag såg sju stycken, och önskade samma önskan på alla. Då borde den verkligen slå in, eller hur? 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ååå, jag vill bra tillbaka till den helgen. Saknar er alla så mycket. Hoppas jag får träffa er alla snart igen.:)

2011-10-14 @ 19:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0